تبلیغات
اخبار تکنلوژی روز جهان - آشنایی با تجاری سازی فناوری - تحقیقات بازاریابی - مشاوره مدیریت

آشنایی با تجاری سازی فناوری - تحقیقات بازاریابی - مشاوره مدیریت

http://rupload.ir/upload/wb6pfrck5a63zu2eobc.png


مقدمه : برقراری ارتباط با پارک ها و مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ارائه خدمات مشاوره مدیریتی تجاری سازی فناوری توسعه خدمات مشاوره مدیریت در حوزه تبلیغات، بازاریابی، بازارسازی و فروش توسعه خدمات تحقیقات بازار و بازاریابی توسعه خدمات آموزشی توسعه توانمندی واحد ارزیابی فنی، مهندسی و اقتصادی جذب نیروی‌های متخصص و جوان از برترین دانشگاه‌های کشور



تجاری سازی فناوری :

تجاری سازی (commercialization) فرآیند معرفی یک محصول و یا خدمت جدید به بازار تجارت و در دسترس قرار دادن آن در بازار است. تجاری سازی به فازهای متعددی تقسیم بندی می شود، از معرفی مقدماتی محصول تا تولید انبوه و پذیرش آن در بازار.
یک فرآیند تجاری سازی موفق، در حوزه استراتژی ملزم به توسعه برنامه بازاریابی، شناخت چگونگی توزیع و پشتیبانی از یک محصول در بازار و پیش بینی موانع موفقیت است.

در مبنا توسعه بازار، بنابر نوع پروژه و محصول مورد نظر، فرآیند تجاری سازی به صورت جداگانه در شش بخش زیر امکان بررسی دقیق را دارد:
۱٫ مطالعات فرصت
۲٫ طرح کسب و کار ( Business Plan)
۳٫ طرح توجیهی (Feasibility Study)
۴٫ ارزش گذاری فناوری
۵٫ تدوین برنامه بازاریابی و فروش
۶٫ اجرای کمپین های تبلیغاتی




 تحقیقات بازاریابی :
تحقیقات بازار هرگونه اقدام و مطالعه سازماندهی شده جهت جمع آوری اطلاعات در ارتباط با بازارهای هدف و یا مشتریان است. این تحقیقات را میتوان جزء مهمی از استراتژی کسب و کار محسوب کرد که در شرایط بازار رقابتی، وجود آن برای تمامی شرکت ها و کسب و کارها امری الزامی است. در واقع، تحقیقات بازار کلیدی مهم در رشد رقابت میان رقبا است. این تحقیقات اطلاعات مهمی را جهت شناسایی و تحلیلِ بازار مورد نیاز، ابعاد و رقبای موجود در آن فراهم می سازد. تکنیک های تحقیقات بازار شامل تحقیقات کیفی و کمی بازار می گردد که به صورت مشخص در این بخش در مورد هریک از آنان توضیحاتی ارائه شده است.



مشاوره مدیریت :

تیم مدیریت و کارشناسی شرکت مبنا توسعه بازار با توجه به تجارب کاری خود، آمادگی ارائه مشاوره های فنی در زمینه های زیر را دارند

– امور مرتبط با شرکت های دانش بنیان

در سالیان اخیر، شرکت های دانش بنیان یکی از اولویت های سرمایه گذاری دولت در جهت توسعه و آبادانی کشور بوده اند. در این میان، آگاهی از روند ارزیابی این شرکت ها، محصولات و خدمات آن ها و اخذ تسهیلات دولتی یکی از اساسی ترین فعالیت های شرکت مبنا توسعه بازار بوده است که میتوان به حضور این شرکت به عنوان یکی از کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناری ریاست جمهوری اشاره نمود.

در صورتی که هریک از شرکت ها و یا افراد حقیقی، تمایل به اخذ اطلاعات و مشاوره در حوزه شرکت های دانش بنیان را داشته باشند، می توانند از مشاوره فنی مدیریتی مبنا توسعه بازار استفاده نمایند

– امور مرتبط با تحقیقات بازار و فروش




کارگزاری ها :

مبنا توسعه بازار از کارگزاران سازمان های زیر به شمار می آید:

– فن بازار ملی ایران، مرکز تبادل فناوری کشور
– صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
– ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری




تاریخ : چهارشنبه 24 شهریور 1395 | 01:52 ب.ظ | نویسنده : بک لینک سنتر | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.